top of page
Creativity, Critical Thinking and Problem Solving in the Classroom
Puerto de la Cruz, Tenerife  2023. augusztus 13-19
  Az Erasmus Leasning Academy szervezésében

„Hogyan támogassuk a kreativitást, kritikus gondolkodást és problémamegoldást a tanteremben?”

című kurzuson vettem részt Tenerife egyik legszebb városában, Puerto de la Cruz-ban.

Vasárnap délután egy séta keretében kezdtük a kurzust, ahol a helyszínnel és a többiekkel is megismerkedhettünk. Alex, az egyik oktató fantasztikus idegenvezető volt, rendkívül izgalmas történeteket mesélt kiváló angolsággal, nagyon szórakoztató stílusban. Így hétfőn reggel már ismerősöknek tekintettük egymást és így könnyedén indult a kreatív és elgondolkodtató feladatokkal teli hét.

Elena Lukashevich, az oktatónk minden napot ügyesen felépített: először visszatekintettünk az előző napra, majd új dolgok következtek, végül ránéztünk mi fogott meg legjobban bennünket az aznap tanultakból. Mindezeket újabb és újabb típusú feladatokkal próbáltuk ki, amelyek közül egyik sem volt unalmas, mindegyik kreativitást kívánt, rengeteg csoportmunka volt és többször kellett átlépni a határainkat.

Elmerültünk a kreatív és kritikus gondolkodás jellemzőiben, próbáltuk megkülönböztetni a kettőt, látni, mikor van az egyikre vagy a másikra szükség. Sok olyan módszert ismertünk meg, amelyeket jól lehet alkalmazni akár a tanári kollégiumban egy-egy közös munka támogatásához vagy akár a diákokkal az osztályórán, közös témák megbeszéléséhez. Mind olyan feladat volt, ahol közös megbeszélésekre volt szükség, és néhol megegyezésekre is, tehát jól lehetett velük gyakorolni az egymásra figyelést, egymás támogatását. Kedvencem a „Hat kalap” módszer volt, ahol egy megbeszélésen kellett részt venni, de egy előre megkapott szerep szerint kellett mindig reagálni. Megismerkedtünk néhány olyan számítógépes applikációval is, amelyet kiválóan lehet használni az osztályban csoportos vagy egyéni feladatokhoz is.

Délutánonként kirándultunk a szigeten, kipróbáltunk több fekete homokos tengerpartot a közelben, ahol hatalmas hullámokban fürdőzhettünk. Túráinkon néha banánültetvényeken kellett átkelnünk futkározó gyíkok között. A legegzotikusabb kaland volt a 3715 méter magas Teide vulkán körbebuszozása, igazi, sziklás, sivatagos környezetben találtuk magunkat, fantasztikus kőalakzatokat láthattunk.

Az egész kurzus színes, élményekben gazdag volt! Nagyon jó érzés volt számomra, hogy a különböző országból érkezett hallgatók mennyire szépen tudtak együttműködni, közösen feladatokat megoldani. Közben rengeteget nevettünk, fesztelenül éreztük magunkat.